Dag 37

Ankarede - Gäddede med buss.


Stor katastrof!
Jag kände direkt på morgonen när jag testade med kängorna på att går jag några mil idag kan jag äventyra resten av vandringen. Hälsenan var för irriterad.


Ändrade planer, nya funderingar! Vi gick upp till övre delen av bilparkeringen där mottagning fanns och ringde runt för att försöka fixa till en lösning.


Att stanna en natt till i Ankarede och sen försöka gå vidare var ett alternativ. Ett annat, och det vi fastnade för, var att ta bussen ner till vårt boende hos bekantas bekanta i Gäddede för att där få tag på våra gympadojjor som skickats med posten dit. Därefter bli uppskjutsade till Ankarede tidigt i morgon för att med lättare skor som inte klämmer åt runt hälsenan på fötterna satsa på att gå den korta sträckan led längs sjön för att sen följa småvägar så långt det går och ta sista biten in på asfaltvägen.


Vi blir på så sätt tvungna att ta hela sträckan på en dag som vi tänkt dela på två men det ska inte vara helt ogörligt då det mestadels är småvägar.


Dagen tillbringades till stor del småpratandes med de härliga systrarna Ann-Christin och Ann-Louise på cafét i Ankarede i väntan på bussen in till Gäddede. Väl på bussen gav chauffören oss en guidad tur då vi var de enda resenärerna.


Ner till Gäddede, inkvartering och förberedelser för en tuff morgondag.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0