Herrmiddag!

I lördags hade jag ett gäng vänner över på herrmiddag. Då några av dom är seriöst intresserade av mina galna planer, andra mer ifrågasättande av mental status, tänkte jag låta dom smaka på en normal trerätters. Ett och annat besviket stön hördes från någon av de mer hungriga gästerna när förrätten bestående av en bit Wasa sportknäcke med tubost dukades fram tillsammans med lätt smaksatt vatten i plastflaska.

Huvudrätten bestod av lövbiff med skivad potatis och grönsaker avnjutet i matkåsor med hjälp av spork. Smak och konsistens fick godkänt under det att kåsorna tömdes.

Desserten var faktiskt en skapelse som hållit måttet även på en mer normal bjudning. Hemmagjord energikaka på en bädd av torkad mango med torkade äpplen och physalis som garnering. En höjdare för den sötsakssugne!
Av rädsla att bli belagd med en "Fatwa" från min mest hugrige väns sida kände jag mig tvingad att därefter börja om med en mer förväntad bjudning och viss hungerspänning runt bordet gav vika för en mer avslappnad atmosfär. Kan lova att upplägget borgade för många skratt men även diskussioner runt det kommande äventyret.
 

Kommentarer
Postat av: C

Underbart, helt underbart! =D

Svar: Det tyckte tyvärr inte alla gäster!
fjallpromenaden.blogg.se

2013-08-06 @ 11:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0